2012年7月19日星期四

what kids from 6 to 10 like as brands in China?


What kids from 6 to 10 like most? Definitely cartoons and games. Children not only from China, but also all over the world are crazy about Carton characters and even attachment including bags, cups, hats, clothes, etc. Disney is an absolute giant started with cartons, but soon enlarge its areas into entertainment, media, theme park, and consumption. Disney’s characters like Mickey Mouse, Donald Duck, Snow White, and Belle are all good companies for children, especially for single children, who accumulates large customer base for Disney.  Because of the absolute competitive advantageDisney successfully entered into consumption area and attached personality of cartoon characters to every single product. The products arrange from necessities like clothing, stationaries, books to durations like children furniture. Disney furniture makes it possible to let children immersed in a fairyland. Now Disney land is in construction in Shanghai being the first one built in mainland.

Kids from 6-10 have obvious and general customer behavior, most of whom have no rights for themselves actually but listen to adults who take them around. Besides, they always go for irrational choice and ignore big difference between a normal product and a normal product printed with a favorite picture. They prefer colorful appearance to practical functions, while usually it is their parents who finally make decisions on which to buy.

If cartoon characters are the best image of a brand in children market, it is a key point to create an attractive character and create clean and colorful space for games and entertainment, just as what KFC and McDonald did. However, considering little nutrients in the fast food, parents started to reject junk food and kept kids staying far away. Iconclusion, a product targeted to 6-10 years old should not only appeal to preference of children in sight effect but also consider parents worry about practical function, health, safety and price.

没有评论:

发表评论